Asna Intisar

My photo

"Apabila neuron menembak-nembak elektron, merentas sinaps (synapses), penyatuan informasi dikembang-sebarkan. Sungguh, pada setiap tujahan itu, adalah kerana rahmat Allah."

Hanya ingin terus terbang menuju RedhaNya.

Hoyeah!

5 Principles of Life


*Allahu Ghaayatuna = Allah is our objective

*Ar-Rasul Qudwatuna = Rasul is our leader

*Al-Quran Dusturuna = Quran is our law

*Al-Jihad Sabiiluna = Jihad is our way

*Al-Mautu Fisabiilillah Asma Amanina = Dying in the way of Allah is our highest hope
Powered by Blogger.

Da'ie Ummah

Archive for April 2013

Jalinan Cinta di Berjaya Times Square Hotel...

Sedangku berjalan-jalan mencari makan.....

Kita laungkan Allahu Akbar.. Allah Maha Besar..!!...
*nada dering fon nyaring kedengaran... tanda sms masuk inbox

" Salam, Kpd Calon Skim Santun YaPEIM, sukacita dimaklumkan bahawa program SANTUN pada 7-10 Feb akan diadakan di Berjaya Times Square Hotel (Berkumpul di Pejabat YaPEIM dahulu pada 7 Feb sebelum 6 petang) . Anda dikehendaki membawa baju formal sepanjang program berlangsung (selipar/sandal tak dibenarkan sepanjang majlis rasmi. ) Sila berikan nama anda, masa tiba, tarikh tiba, dan stesen ketibaan untuk memudahkan urusetia menjemput anda. "

Woo... Berjaya times square hotel uh....





Eh, itu aizat en......

Aizat...!! *aku melambai-lambai tangan ke arah aizat dari jauh..

"Dapat mesej santun tak...??!!  Jom arr..!  Ajak si Nasa  sekali jom.. dengan si Hannif sekali laaa..! Hahaha."

"Weyh,, aku pon dapat laa.. Jom.. jom.. jom.. aku on je....! "

"Eh,, kita gerak sama-sama la ae... sekali dengan dak Haniff uh.... "

"Baik. baik.. Apa-apa hal... nanti roger balik...! "

**************




Hati ini mula bergejolak semangat..

Begitu berkobar-kobar untuk menjalani hari-hari Tautan Ukhuwah
Bersama para sahabat handai yang lama, mahupun yang baru....
Tidak sabar rasanya untuk menanti ketibaan hari tersebut.......

Moga jalinan cinta yang dipererat,, begitu menjadi manisnya iman,, buat kita-kita semua..

Weee~~~~  ^_^

Pada suatu subuh yang hening....
seseorang menelefon daku.....
Hasrat di hatinya untuk mengajakku sebilik dengannya...
Namun, tidak kesampaian, kerana ku tidak menjumpai keberadaan telefon ku pada pagi itu.. huh. =.="

Maafkan daku sahabat..!  Walau bagaimanapun,, anda tak perlu risau kerana , meskipun kita tidak sebilik.. hati-hati kita tetap bertaut.... jangan risau ya... *ececeh..  tu diaaa... ayaaatt......

*******************************







" Haaa... Hannif... Aizat.... Da ready sume...??? Jom kita berangkat....!!! "

.............







Maka,,, Bermulalah perjalanan Ukhuwah Santun ini.....!

berjalan kaki....

fotostat tiket...

beli top up....

naik bas...

naik train....


Setibanya kami di KL Sentral....

Lokman..!!  kami dah sampai....!!  * aku melambai-lambai tangan bersemangat...!

Mulalah serba sedikit sesi ta'aruf..... Ghazali,, Shariful Bahri.....  Nasyah.. Akmal... dan lain-lain..
(maaf laa,, klu ada nama yang tak tersenarai... sebab susah nak ingat banyak sangat nama,,, hehe... Klu nak ta'aruf,, kat ruangan 'comments' bawah ni pon bleh gak.. ^_^  )

Kemudian,, bermulah sesi pendaftaran, makan-makan....

Serta bergerak berjemaah menaiki monorail...!!! Fuhh... sesak sungguh..!

......................................................................................




"Eh,, Nasa..!!  lama tak nampak...! ko sihat..??! Awal nah ko sampai..? "

"Aku sampai lepas subuh lerr... hang tu yang lambat sangat..  daa,, tak dapat sebilik dengan aku... "

-_-  .. ok fine........







.........................................................................................

program berjalan dengan begitu lancar... walaupun, kusedari ada beberapa cabaran yang dihadapi para urusetia. Namun, mereka tetap teguh dalam berusaha menjalankan dan melancarkan setiap acara dengan jayanya... Tahniah.. ^^







(Selamat Maju Jaya buat semua... semoga tautan ukhuwah akan terus berkekalan.. ^_^ )






- Copyright © Asna Intisar - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -